Sklep internetowy to bez wątpienia obecnie jeden z najlepszych pomysłów na dobrze prosperujący biznes. Wszystko za sprawą prężnie rozwijającej się branży e-commerce. Nic więc dziwnego, że pojawia się wiele pytań, takich jak: ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego? Na co się przygotować?

Gotowe platformy

Jeśli zależy nam na obcięciu kosztów, warto zdecydować się na wykupienie gotowej strony. W zależności od naszej firmy, decydujemy się na dane oprogramowanie. Ciekawe oferty posiada strona Sky-Shop.pl Ceny tutaj wahają się miesięcznie między 70 a 80 zł. Daje to średnio 1000 złotych rocznie. To o wiele mniej, niż w przypadku zatrudnienia do napisania oprogramowania programisty. Warto więc rozważyć tę opcję na początku. 

Kolejnym elementem jest szata graficzna naszej strony. Powinna być lekka w odbiorze, przykuwać odbiorcę i zachęcać do kupna. Do kosztów wchodzi również zakup domeny i hostingu. Rocznie zapłacimy za to około 200 złotych. Koszt sklepu internetowego to również składki ZUS, z jakimi musimy się liczyć prowadząc działalność e-commerce. Wymagane jest także prowadzenie księgowości i odtrącanie podatków.

Zareklamuj się 

Mimo, że branża ta prężnie się rozwija, nasza strona internetowa nie stanie się z dnia na dzień popularna. Warto zainwestować w jej promowanie, umieszczając na stronach internetowych reklamę. Dobrą opcją jest skorzystanie z pomocy blogerów, którzy zareklamują naszą stronę za odpowiednią zapłatą. Zyskamy dzięki temu rozgłos i ułatwimy sobie start. 

Wielu początkowych przedsiębiorców korzysta z tej formy zwiększania popularności ich sklepów internetowych. Duża konkurencja bardzo utrudnia nam te zadanie, dlatego warto zainwestować w reklamę już na samym początku. Klienci, których wtedy zyskamy z pewnością zostaną z nami na dłużej. 

Zakup towaru

Kolejnym elementem, który będzie związany z kosztem sklepu internetowego, jest asortyment. Kwota potrzebna na jego zakup na start jest kwestią indywidualną. Istnieje jednak pewna reguła, co do której warto się stosować. Mianowicie – nie przesadzać z ilością towaru. Zaopatrzmy się w mniej sztuk i zaobserwujmy, które produkty sprzedają się chętniej. Dowiemy się także, których z nich nie zamawiać w ogóle.

Ważną kwestią są również zdjęcia. Jeśli więc zastanawiamy się, ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego, powinniśmy w jego koszta wliczyć także wykonane zdjęcia produktów. Jeśli ich nie wykonamy, klienci będą podchodzili do naszego e-biznesu z przymrużeniem oka. Większej wiarygodności możemy nabyć właśnie za pomocą odpowiednio wykonanych zdjęć. 

Rejestracja naszej firmy – kolejny koszt sklepu internetowego

Oprogramowanie, magazyn i zdjęcia to nie jedyne wydatki, na jakie musimy się nastawić. Czekają na nas comiesięczne składki ZUS. Dochodzą także koszty związane z pieczątkami naszej firmy, księgowaniem, opłatami za media czy urządzenia biurowe. 

Należy wliczyć także koszty zwrotu towarów, reklamacji jak i zniszczeń. Są to nieuniknione sytuacje, z jakimi wiąże się założenie naszego e-biznesu w sieci.